Wonen op Den Heuvel

Den Heuvel is een wooncomplex in het hart van Velp.

Namens alle bewoners van harte welkom als nieuwe medebewoner. Er heerst een zeer gemoedelijke sfeer en de service die onderdeel is van het Den Heuvel-concept spreekt ook u vast aan.

Den Heuvel is een wooncomplex in het hart van Velp. Binnen loopafstand vindt u alle gangbare winkels, de apotheek en het NS-station. Het centrum van Velp telt enkele uitstekende restaurants. Voor de deur bevinden zich een bushalte en een groot (vrij) parkeerplein. Op het plein is wekelijks, op de donderdag, een gezellige markt. Eronder liggen 89 garageboxen, veel in eigendom van de Heuvelbewoners.

 

Bewonersinformatie

Op de begane grond van het complex bevinden zich winkels en kantoren. De in totaal 127 koopwoningen bestaan uit 4, 3 en 2-kamerappartementen. Langs de noord-, west- en zuidvleugels lopen galerijen; de eerste twee zijn gesloten, de laatste is open. Een audio-video systeem en brandvoorzieningen zorgen voor een grote mate van veiligheid. De deuren op de galerijen worden elektrisch bediend. Post en krant worden bij uw voordeur afgeleverd.

De zorg voor het gebouw en de bewoners is in handen van twee verenigingen: de wettelijk verplichte ‘Vereniging van Eigenaren’ en de ‘Coöperatieve Vereniging tot verlening van diensten U.A.’. Als eigenaar van een appartement bent u automatisch lid van beide verenigingen. Bezitters van winkels, bedrijfspanden en garages zijn alleen lid van de Vereniging van Eigenaren.

Vereniging van Eigenaren (VvE)

Met de aankoop van uw appartement krijgt u een aandeel van Den Heuvel in eigendom. U bent mede verantwoordelijk voor een aantal zaken, gericht op het instandhouden van het wooncomplex. Namens u verzorgt het bestuur van de Vereniging van Eigenaren zaken, zoals beheer, onderhoud en schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten, opstalverzekering, reservering en planning.

Coöperatieve Vereniging tot verlening van diensten (CV)
Deze vereniging verzorgt met name de serviceverlening. Daaronder vallen zaken als het waterverbruik, ophalen en afvoeren van huisvuil, plastic en oud papier en het verrichten van klusjes in de appartementen.

Beheer

Den Heuvel heeft het administratief, technisch en secretarieel beheer uitbesteed aan Rebo. Deze externe beheerder zorgt voor:

– financiën (incasseren ledenbijdrage, begroting en jaarrekening opstellen)

– ledenadministratie en verzorgen eigendomsoverdracht

– organiseren en bijeenroepen van de algemene ledenvergadering

– groot en klein onderhoud

– servicelijn (bereikbaarheid buiten kantooruren)

Bij verkoop van uw appartement, bedrijfspand of garage brengt Rebo de administratieve kosten voor overdracht bij u in rekening. De kosten zijn voor de kopende partij €75. Dit bedrag wordt opgenomen op de afrekening die u van de notaris ontvangt.

 

Den Heuvel wordt bewoond door zowel jonge als oudere bewoners. Deze mix zorgt voor een levendige woonomgeving met respect voor beide groepen. Zij beschikken over:

  • appartementen met ruime kamers, brede deuren en geen drempels automatische schuifdeuren bij de ingangen en elektrisch te bedienen tochtdeuren op de galerijen
  • in elk appartement een audio-video installatie met zicht op de hoofdingang
  • twee keer per week vuilnis ophaalservice bij uw voordeur
  • één keer per week ophaalservice oud papier bij uw voordeur
  • twee keer per maand ophaalservice plastic bij uw voordeur
  • bezorging post en krant in uw brievenbus bij uw voordeur
  • hulp van beheerder bij zoeken naar oplossing voor welzijn en dienstverlening

Het wooncomplex Den Heuvel heeft een uitgebreid servicepakket, met de volgende onderdelen:

Klusjes
1. Bewoners kunnen dagelijks tussen 09.00 en 12.00 uur een gewenst klusje melden bij de huismeesters.
De aard van de klus moet aan de volgende criteria voldoen: werkzaamheden van technische of sociale aard
– uitvoering vereist geen specifieke bevoegdheid
– geen verpleegkundige of medische handelingen
– uitvoering gratis tot 30 minuten; daarboven geldt een jaarlijks vast te stellen tarief

2. Huisvuil, oud papier en plastic afval service
Tweemaal per week vanaf 08.00 uur wordt uw goed gesloten, niet-lekkende vuilniszak(ken) opgehaald bij uw voordeur. Alleen het gebruik van KOMO ,of van vergelijkbare kwaliteit plastic zakken, is toegestaan.

-U kunt uw vuilniszak de avond ervoor na 21.00 uur naast uw voordeur klaarzetten. Voor het afvoeren van glas moet u uiteraard gebruik maken van de glasbak. De dichtstbijzijnde bak vindt u bij ABN/AMRO op de Hoofdstraat.

-Oud papier wordt elke maandagochtend opgehaald. Legt u het papier de avond ervoor zo veel mogelijk naast de voordeur. Twee maal per maand kunt u plastic afval aanbieden in de door de overheid beschikbaar gestelde zakken.

3. Bereikbaarheid 24 uur
Huismeesters zijn tijdens kantooruren bereikbaar via het telefoonnummer 026 362 10 52. Buiten kantooruren kunt u in noodgevallen contact opnemen met de servicelijn van Rebo, telefoon 0314 – 369 290.

4. Gebruikt u de servicelijn alleen in zeer dringende gevallen.
Als u buiten kantooruren een externe leverancier of een medewerker van Den Heuvel oproept voor iets dat betrekking heeft op de algemene ruimten (die niet tot normale werktijden van de huismeesters kunnen wachten), zijn hier voor u geen kosten aan verbonden. Heeft uw oproep van ‘derden’, zowel binnen als buiten kantooruren, betrekking op uw eigen appartement, dan komen de kosten wel voor uw rekening.

5. Noodgevallen
– In noodgevallen waarin een huisarts, ziekenauto, politie of brandweer nodig is, neemt u uiteraard contact
op met de betreffende instantie. Voor de volledigheid treft u hierbij de telefoonnummers aan:
– noodnummer (politie, brandweer, ambulance) 112
– politie bij niet-dringende zaken 0900 – 88 44
– huisartsenpost 0900 – 15 98

6. Onderhoud
De onderhoudsactiviteiten die de komende 10 jaar in Den Heuvel moeten plaatsvinden, zijn door de Vereniging van Eigenaren vastgelegd in een meerjarenonderhoudsplan (MJOP). Het noodzakelijke onderhoud wordt door deskundige firma’s uitgevoerd. Jaarlijks vindt een visuele inspectie van het complex plaats door bouwkundig specialisten.

7. Zonneschermen
Veel appartementen hebben de beschikking over één of meer zonneschermen. Deze zijn eigendom van de betreffende bewoner. Onderhoud/vernieuwing komt derhalve ook voor rekening van de bewoner. Er is afgesproken dat alle zonneschermen dezelfde kleur hebben. Andere kleuren zijn niet toegestaan. Steeds meer bewoners schaffen nieuwe zonneschermen aan en bedienen deze elektrisch. Code/nummer kleur doek en adres(sen) van leveranciers verkrijgbaar bij de huismeesters.

Algemene ledenvergadering

De algemene ledenvergadering is het besluitvormende orgaan. Van de algemene ledenvergadering van de Vereniging van Eigenaren zijn lid de eigenaren van bedrijfspanden, garages en appartementen. Van de algemene ledenvergadering van de Coöperatieve Vereniging zijn alleen de appartementseigenaren lid.

Bestuur

De beide besturen worden benoemd door de leden van de Verenigingen. De wijze van benoeming en aftreden van bestuursleden is in de statuten vastgelegd. Het bestuur zorgt voor de uitvoering van de door de algemene ledenvergadering genomen besluiten maar ontwikkelt natuurlijk ook het beleid. Het bestuur van de Coöperatieve Vereniging bestaat alleen uit bewoners. Beide verenigingen hebben hetzelfde dagelijks bestuur.

Commissies en initiatieven

De commissies vallen onder de Vereniging van Eigenaren. De commissies adviseren het bestuur over uit te voeren onderhoud en controleert zonodig het uitgevoerde onderhoud door derden.

Welkomcommissie

Nieuwe bewoners moeten vóór definitieve aankoop met de commissie kennismaken. De commissie informeert nieuwe bewoners over het wonen op Den Heuvel. Het is de plicht van de verkopende makelaar de potentiële koper hierop te wijzen. Na de definitieve aankoop, wordt de administratieve afhandeling door de externe beheerder Rebo verzorgd.

Verfraaiingscommissie

De Verfraaiingscommissie heeft als doel het bestuur te adviseren over het (verder) verfraaien van ons complex. Dat kan zijn het bepalen van kleuren van muren, tapijten, nieuwe voordeur matten tot het geven van hun visie over groot en klein onderhoud.

Plantencommissie

Veel groene planten in ons complex plaatsen is het doel van bewoners, verfraaiingscommissie en bestuur. Om die vraag in de juiste banen te leiden en voorstellen te maken over welke, waar en hoe we dit moeten realiseren, is een Plantencommissie zeer gewenst.

Heuvelploeg De Opknappers

Elke 1e zaterdag van de maand zijn alle bewoners welkom mee te doen met de Heuvelploeg De Opknappers. Verzamelen, om 09.30 uur bij ingang West. Daar is ook het ‘Opknappershok’ met alle gereedschap enzovoort. Koffie/thee rond 10.30 uur. Om 12.00 uur is de klus weer geklaard.

Den Heuvel App (DHA)

Contact onderhouden met medebewoners. Dat is een belangrijke functie van de Den Heuvel App. Maar ook tips, vragen stellen en waarschuwingen delen zijn handige tools. Aanmelden: https://chat.whatsapp.com/CHpnEhQbrvN8GZgn7cAIeC

Den Heuvel Babbelapp (DHB)

De naam zegt het al. Den Heuvel Babbelapp. Gezellig wat keuvelen, informatie delen over bijvoorbeeld een goed boek en uitnodigingen om even langs te komen! Doe mee! Aanmelden: https://chat.whatsapp.com/KVMX5sHeaZy16fvtYSwf8t

Den Heuvel Huurdersclub (DHH)

Om informatie over het wel en wee van ons complex ook voor huurders van appartementen beschikbaar te stellen is de DHH in het leven geroepen. Ook organiseert het VvE/CV bestuur speciale informatiebijeenkomsten voor huurders.

Businessclub Den Heuvel (BDH)

Op Den Heuvel zijn 17 bedrijfspanden. Eigenaren zijn beleggers en zelfstandig ondernemers. Veel panden worden verhuurd. De BDH nodigt alle betrokkenen uit om deel te nemen. Doel is om informatie te delen, contact onder elkaar en te VvE te houden en zaken als onderhoud en veiligheid te delen.

 

Voor huidige en nieuwe bewoners volgt hierna een opsomming van een aantal belangrijke zaken

Bij aankoop

Neemt u voorafgaand aan de aankoop van uw appartement kennis van de statuten, het huishoudelijk reglement van de Vereniging van Eigenaren en de Coöperatieve Vereniging Den Heuvel. Deze documenten ontvangt u van uw makelaar, maar de informatie is ook op onze website te vinden: www.denheuvelvelp.nl De makelaar informeert u vóór aankoop over de hoogte van de servicekosten (Coöperatieve Vereniging) en de eigenaarslasten (Vereniging van Eigenaren). U kunt deze ook vinden op deze website.

U ontvangt via de notaris de sleutels van uw appartement.

Het openen van alle deuren die toegang geven tot de woongebouwen gebeurt via chipsloten. De daartoe benodigde geprogrammeerde chipsleutels ontvangt u via de notaris tegen betaling van een borgsom. Hebt u een garage, dan ontvangt u bovendien van de verkoper een afstandsbediening voor het openen van het toegangshek tot de parkeergarage. Kosten afstandsbediening: €50,00.

Meterstanden

Bij overdracht van het appartement zorgt de makelaar voor opname van de meterstanden van elektriciteit en gas.

Verhuizen

Gaat u verhuizen dan wordt u verzocht dat tijdig aan de huismeester kenbaar te maken en datum en tijd met hem te bespreken. Op donderdag kunt u pas na 15.00 uur met een verhuiswagen bij het wooncomplex komen, vanwege de markt op het plein. Verhuizen op zondag is niet toegestaan. U wordt geacht iedere bouwkundige wijziging (bijv. bad/douche, keuken) vooraf voor te leggen aan de huismeester. Wijzigingen moeten aan alle vaktechnische eisen voldoen. In bijzondere gevallen is toestemming van het bestuur nodig. Houdt u er bij de eventuele aanschaf van een (elektrische) rolstoel of invalidenscooter rekening mee dat u deze in een van de eigen ruimtes moet stallen.

Servicekosten en eigenaarslasten

Servicekosten en eigenaarlasten zijn door u, per automatisch incasso, per vooruitbetaling verschuldigd. De maandelijkse incasso’s worden door Rebo uitgevoerd. DE hoogte van de bedragen worden door de ALV vastgesteld.

Per augustus 2022 zijn de bedragen: VvE Den Heuvel, €177,48. CV Den Heuvel €86,02, per maand

Rebo informeert u na aankoop over de exacte bijdrage en stuurt u een machtiging tot automatisch incasso.

Alle woonappartementen zijn voorzien van een brandmelder. De bewoner heeft de plicht de brandmelder te onderhouden. Let u erop dat deze brandmelder in het appartement aanwezig is.

Huisorgaan Heuvelnieuws

Maandelijks ontvangt u het digitale informatieblad Heuvelnieuws. Het bestuur informeert u van actuele zaken middels Heuvelnieuws. ook bewoners kunnen kopy aanleveren. Ook agenda’s en notulen worden digitaal aan het door u aangegeven mailadres toegezonden.